piątek, 25 października 2013

Nominacja Liebster Blog




Zostałam nominowana za "dobrą robotę" na blogu przez Smacznego Turystę .
To moje pierwsze wyróżnienie, jest mi szalenie miło, że ktoś docenił moją pracę..
To miód na me serce :-) Także dziękuję jeszcze raz !

Na czym polega wyróżnienie “Liebster Blog”?

,,Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”




Tak więc odpowiadam na zadane mi pytania

1. Nigdy bym nie zjadła ...


Nie ma takiej potrawy, której bym nie zjadła. Przynajmniej spróbowała, dobry kucharz powinien wszystkiego spróbować i bynajmniej nosem nie kręcić :) Zaimponowała mi ostatnio Agnieszka Chylińska, która to w mam talent zjadła żywe i  pieczone larwy :) I stwierdziła, że smaczne :)

 


2.  Co rozumiesz pod określeniem respect for food…


Wydaje mi się, że chodzi o szacunek do jedzenia. Żeby jedzenia nie wyrzucać, kupować taką ilość produktów  ile stricte nam potrzeba do obiadu etc. Wszystko dojadać, resztę mięsa z rosołu można wykorzystać przecież do krokietów, szynki itd do łazanek/ bigosu ...


3.  Jaka potrawa wbiła się w Twoją pamięć? 

 

Myślę, myślę i chyba nic nie wymyślę ... A ! Mam. Kebab w Magillo ( restauracja z Mini Zoo w Krakowie) ... Zaskoczył NEGATYWNIE zarówno mnie jak i męża, czekaliśmy na niego ponad 30 minut, podany był okropnie na jakimś beznadziejnym placku, mięsa i sałatki może i dużo. Ale kebab powinien na mój gust być podany w picie, bułce a nie na jakimś ryżowym twardym placku, polanym sosem z dodatkami, masakra jakaś. Wizualnie sposób podania przypominał placka po węgiersku. A już nie wspomnę o cenie ...
A potrawa, która wbiła mi się w pamięć od najmłodszych lat to  leczo, karp wigilijny, kapusta biała z grochem, i barszcz czerwony mojej Mamy, ciasto czeskie mojej Babci i jajecznica z pomidorami Taty. :-)

 


4.  Czy pamiętasz danie, które przygotowałeś/łaś samodzielnie? 

Tak, pamiętam kilka. Za bardzo młodych lat robiłam po szkole grzanki z serem i ketchupem, na które zawsze wpadała koleżanka. Parę lat później zrobiłam pierwszą zapiekankę ziemniaczaną, krem z brokuła z kurczakiem i  roladki z kurczaka z pieczarkami duszonymi i szynką. Smakowało perfekt. Jakiejś wpadki nie zaliczyłam.



5. Gdybyś mógł/mogła wybierać w kuchni i w życiu to: nowoczesność czy tradycja, prostota czy fusion?

Generalnie lubuję się w kuchni staropolskiej, tradycyjnej. Ale lubię też nowocześnie i po trosze fusion... Więc wszystkiego po trosze. Tak jest u mnie i w życiu i w kuchni, wyważone po trochu wszystkiego :-)


6. Czy jadłaś/jadłeś kiedyś wężymorda? 


Nie.




7. Która przyprawa jest najbliższa Twemu podniebieniu.


Kardamon, wanilia.




8. 5 produktów, które zabrałbyś/zabrałabyś na bezludną wyspę.


Melisa, syrop klonowy, truskawki, szampan, woda niegazowana.




9.  Twój kulinarny idol 


Bez wątpienia Magda Gessler i moja Mama :)




10.  Czy według Ciebie prawidłowym określeniem jest zdrowa kuchnia?


Zależy kto używa tego określenia. Zdrowa kuchnia to absolutnie nie jest  używanie najtańszego oleju, gotowych fixów, kostki rosołowej i gotowych kremów do ciast ... Znam taką osobę, która gotuje, a tak naprawdę to jej potrawy są jakiś kosmosem w ogóle, tłuste i chemiczna rzeź dla kuchni (i żołądka). Zdrowa kuchnia to gotowanie na prawdziwych bulionach warzywnych / mięsnych, bez kostek, zielone warzywa i zioła - samo zdrowie. Zdrowe to bez soli, bez jej nadmiaru, bez konserwantów, bez nadmiaru tłuszczu. Nie na darmo ktoś powiedział "jesteśmy tym co jemy".



11. Twoje najbardziej zabawne przeżycie w kuchni.


Nic mi do głowy nie przychodzi.



Nominuję następujące blogi:


1.  wizjafemineus2013.pinger.pl

2.  cranberrysmile.blogspot.com

3. potomek-kontra-obiad.folog.pl

4. margarytka.blogspot.com

5. naskrajumiasta.blogspot.com

6. sweetheartbypoli.blogspot.com

7. artzakatekmarii.blogspot.com


8.  smacznapyza.blogspot.com

9.   dreamcom21.blogspot.com

10.  www.happyholic.pl

11. orzechowa-rozkosz.mylog.pl




Pytania dla was moi kochani :


1. Bez czego nie wyobrażasz sobie świąt Bożego Narodzenia? I dlaczego?

2. Pierwsza rzecz, którą robisz po wstaniu z łóżka w wolne dni świąteczne?

3. Choinka żywa, czy sztuczna i dlaczego?

4. Twoja ulubiona regionalna potrawa świąteczna to ?


5. Co Twoim zdaniem jest *magiczne* w świętach Bożego Narodzenia?

6. Ostry mróz, czy śnieżyca? Uzasadnij.

7. Twój ulubiony świąteczny film?


8.  Jak spędzasz święta Bożego Narodzenia?

9.  Opowiedz mi, jak dekorujesz na święta swój dom/ mieszkanie/ pokój.

10. Twoje wymarzone święta ... Jak byś je spędziła etc.

11. Mikołaj, czy Gwiazdka ? I dlaczego :-) ?



Powodzenia i Miłej Zabawy :-)


Niech to będzie dobry dzień !














6 komentarzy:

  1. Gratuluję wyróżnienia takie zabawy mają swój urok bardzo łądnie tu u ciebie dziękuje za odwiedziny oraz zapraszam do częstszych odwiedzin oczywiście ja również tu będę częściej zaglądać buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  2. gratuluję wyróżnienia i dziękuję za nominację :) ale ponieważ już pisałam kiedyś o sobie w tej zabawie więc nie będę się powtarzać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejciu Joasiu ja mam problem wielki pewnie się nie obraź na mnie ale przyślij mi pytania i znaczek wyróżnienia na mego meila : artbona@t.pl bardzo proszę kochana jesteś tu nie będę się rozpisywać dlaczego papapap czekam na meila Marii

    OdpowiedzUsuń
  4. gratuluje :):* i dziękuję za wyróżnienie dla mnie :) w najblizszym czasie postaram sie odpowiedziec na wszystkie pytania na moim blogu :) jest mi bardzo milo :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam , że tak długo moje odpowiedzi tutaj : http://sweetheartbypoli.blogspot.com/p/wyroznienia.html
      pozdrawiam :):*

      Usuń

Zostaw ślad po sobie ...

Przyciski Listonic

- See more at: http://darmowedodatkinablogi.blogspot.com/2013/09/bujajaca-sie-latarenka.html#sthash.RbAo3ms7.dpuf