środa, 23 lipca 2014

Ciasto jogurtowe z brzoskwinią na kruchym spodzie - bez pieczenia

Składniki


  • 200 gramów kruchych ciastek
  • 150 g masła
  • 6 łyżek cukru
  • 500 g jogurtu naturalnego
  • 200ml śmietany 30%
  • 20 g żelatyny
  • 1/5 szklanki wody
  • 6 łyżek mleka
  • brzoskwinie z puszki

Przygotowanie

Masło roztopić z dwoma łyżkami cukru, ciastka pokruszyć, dodać do masła i całość zblendować na gładką masę. Wyłożyć tortownicę, to będzie nasz spód. [Można też zrobić ciasto kruche.] Włożyć tortownicę do lodówki w celu stężenia spodu. Żelatynę rozpuścić w 1/5 szklanki wody, następnie połączyć z mlekiem, odstawić. Do dużej miski wlać jogurt, dodać cukier, śmietanę, żelatynę z mlekiem  i zmiksować na gładki mus. Na spód herbatnikowy wyłożyć wedle upodobania brzoskwinie i pomału zalać masą jogurtową. Wstawić do lodówki aby stężało. Najlepiej na noc. Jogurtową masę można wzbogacić w smaku dodając wanili, gałki muszkatołowej. Przed podaniem ciasto można ozdobić syropem brzoskwiniowym lub musem.

10 komentarzy:

  1. cudnie wygląda :)
    a u mnie dziś o placku drożdżowym :))

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo, to coś dla mnie, bo ja lewa jestem z ciast, niestety:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś miałam fioła na punkcie ciast, to znaczy ich przyrządzania ;D a teraz skupiam się na jedzeniu, bo pieczenie jakoś średnio mi wychodzi. A tu takie łatwe przepisy dajesz że chyba muszę spróbować. Rety, aż ślinka cieknie, jak się patrzy!

    P.S. czas do konca sierpnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A niech mnie piorun... muszę wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ło matko! ale obłęd... jogurt + brzoskwinia... połączenie idealne!

    OdpowiedzUsuń
  6. ale mi smaku tym ciachem narobiłas :)
    Zapraszam do siebie i wzajemnej obserwacji :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiktoria, wow, ale ciasto- założę się ,że jest równie pyszne jak piękne! No i bez pieczenia- kto by pomyślał:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda zachwycająco :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Apetycznie wygląda! Poproszę kawałeczek! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad po sobie ...

Przyciski Listonic

- See more at: http://darmowedodatkinablogi.blogspot.com/2013/09/bujajaca-sie-latarenka.html#sthash.RbAo3ms7.dpuf