sobota, 10 maja 2014

Drożdżowe bułeczki z czekoladą

 Składniki

  • 15 g  świeżych drożdży
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • 3 ¾ szklanki mąki
  • 2 łyżki roztopionego masła + 2 łyżka do posmarowania wierzchu
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 jajko
  • czekolada Milka mleczna
Przygotowanie

Drożdże pokruszyć, połączyć z cukrem. Energicznie wymieszać, powinien powstać płynny zaczyn. Dodać ciepłe mleko, wymieszać i odstawić na kilka minut. Następnie dodać dwie łyżki masła, cukier, sól, jajko. Wyrobić ciasto. Odstawiamy na kolejne parę minut. Mąkę przesiać, dodać do mieszanki z drożdży, zagnieść. Im dłużej będziemy zagniatać tym ciasto powinno się mniej kleić do rąk. Wyrobione ciasto włożyć do miski, przykryć ścierką lnianą i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (do 2 godzin). Po wyrośnięciu ciasto ponownie zagnieść, aby pozbyć się powietrza. Podzielić na części i uformować kuleczki, następnie lekko je spłaszczyć i włożyć do środka czekoladę i zawinąć w kulkę. Ja na małą bułeczkę dałam dwie kostki. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do 200 stopni. Bułeczki przełożyć łączeniem do dołu na blaszkę w dosyć sporych odstępach. Przykryć ściereczką i zostawić jeszcze na 20 min do wyrośnięcia, w tym czasie nagrzeje się piekarnik. Po około 15-20 minutach wierzch bułeczek posmarować roztopionym masłem i włożyć do piekarnika na około 10 do 15 minut. Należy je wyciągnąć gdy skórka lekko zbrązowieje. Ja moje bułeczki na wierzchu pędzelkiem potraktowałam kilkakrotnie mleczną polewą czekoladową,pokruszonymi migdałami i orzechami włoskimi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw ślad po sobie ...

Przyciski Listonic

- See more at: http://darmowedodatkinablogi.blogspot.com/2013/09/bujajaca-sie-latarenka.html#sthash.RbAo3ms7.dpuf